måndag 18 juli 2011

Mitt perfekta liv

Författare: Sarah Dessen.
uHce, 2011, Humor, Kärlek, Sorgligt, Vänskap.

Åh, ytterligare en bladvändare av Sarah Dessen - en riktig feelgoodpärla i sommarvärmen!

Macy gör allt för att vara så "perfekt" som möjligt i sin mammas och pojkvännens ögon - dvs så helylle som möjligt - allt för att ha kontroll över livet efter att hennes pappa dött framför ögonen på henne.... Men det är inget hon egentligen mår speciellt bra över, hon inser det inte bara, förrän oväntade människor ramlar in i hennes liv. Människor som hennes mamma ogillar, men som är befriande olika henne själv... och bevisligen går det att leva sitt liv på ett annat, mer okontrollerbart sätt än som Macy och hennes mamma gör. Macy lyckas släppa taget om massor av rädslor, och vågar dessutom släppa in Wes supersnyggingen i sitt liv - med (o)anade konsekvenser...

Och det gör inte ett skvatt att det är förutsägbart. Det är njutning från första till sista sidan - varför vet jag inte riktigt - jag gillar bara flödet och känslan i hennes sätt att skriva, plus att det alltid finns en hel del tänkvärt inbakat. Och man unnar gärna Macy här att få det gott i livet...

/Tuija

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, denna boken är alldeles underbar!

Vad roligt att jag hittade hit, jag bor själv i Karlskrona och bloggar om böcker här:

http://bokclara.blogspot.com/

Ha det fint :)

Natalie sa...

Mitt perfekta liv är en väldigt bra bok! jag rekommenderar denna bok stort!

"Mitt perfekta liv" får 3,5 av 5

Jag rekommenderar även " Mycket mer än så" som också är en av Sara Dessens böcker. Denna boken är enligt min mening en av de bästa som Sara Dessen har skrivit och en av de bästa som jag har läst inom denna kategori.

"Mycket mer än så" får 5 av 5 poäng.

Bokstuganredaktionen sa...

Gillade också denna bok. Hade dock läst "Du glömde att säga hej då" av samma författare precis innan.
Huvudpersonen McClean känns lite tuffare och är lättare att identifiera sig med.
AB