lördag 21 mars 2009

En prinsessas dagbok; Tiara och Dr Martens

Författare: Meg Cabot.
uHce, 2001, Kärlek, Övrigt.

Mia är en vanlig tjej; är vegetarian, går runt i Dr. Martens-kängor och vill gå med i Greenpeace. Hon är kortväxt och plattbröstad och är inte särskilt populär bland killar. Men hennes normala tonårsliv förändras helt när hon får reda på att hennes pappa är furste över det lilla landet Genovia och att hon är hans enda arvinge! Hon tvingas plötsligt att ta tråkiga prinsesslektioner om hur man går i högklackade skor och den som håller i lektionerna är ingen annan än hennes hemska farmor med intatuerad eyeliner och äcklig hund!

Detta är en roman i dagboksform, den är rolig och spännande - därför är det lite svårt att släppa den om man väl har börjat! Och det finns 7 stycken till!

/Ebba

2 kommentarer:

Louise sa...

Mina vänner håller på att läsa den här serien nu och de tycker att den är jätte bra. Jag blev så irriterad när min kompis satt och fnittrade hela tiden och jag visste inte åt vad. Fast jag satt likadant när jag läste den... Wow, tänk att vara prinssesa liksom!
Jag som trodde att det skulle vara jätte lätt!

Natalie sa...

Många sa att "Prinsessans dagbok" var jättebra, så jag tänkte varför inte.
Jag började läsa böckerna och kom till den 3:e boken, sen gav jag upp.
Den 1:a och den 2:a boken var helt okej men sen gick det bara neråt.

Serien Består av runt 14 böcker och det har gjorts 2 filmer av denna serie. För mig säger detta en hel del.
Däremot tycker jag att alla andra böcker som Meg Cabot har skrivit är jättebra!

"Prinsessans Dagbok" får 1,5 av 5 poäng.

Läs även andra serier av Meg Cabot:

- Hemsökt (serie)
- Saknad (serie)
- Babbeldrottningen (serie)
- Ett fall för Heather Wells (serie)
- Airhead (serie)